lördag 18 februari 2012

Det är dags nu!

He's calling wake up child - it's your time to shine. You were born for such a time as this.
Det är någonting med den frasen som berör mig, som talar så starkt till mig.

Det är som att jag blir påmind om min kallelse. Kallelsen att leva mitt liv fullt ut. Att inte förminska mig själv och min betydelse utan förstå att det är dags nu.

Det är som att Gud vill locka fram mig och det som finns i mitt inre. Det som jag själv knappt förstår finns där.

Och jag tror att Han vill säga det även till dig. "Det är dags nu. Det är ok att du tar plats. Det här är stunden som du var född till att vara med om." 


I can hear the footsteps of my King
I can hear His heartbeat beckoning
In my darkness He has set me free
And now I hear the Spirit calling me

He's calling 
Wake up child
It's your time to shine
You were born for such a time as this

I can hear a holy rumbling
I've begun to preach another King
Loosing chains and breaking down the walls
I want to hear the Father when He calls

This is the anthem of our generation
Here we are God, shake our nation
All we need is Your love
You captivate me

I am royalty
I have destiny
I have been set free
I'm gonna shape history

5 kommentarer:

messan sa...

Önskar dig en fin dag i lugn och ro!
Varma kramar

RackarTuss sa...

Tittar förbi och säger hej :)

Cecilia summerar sa...

Ja, så starkt! Glad att du trots tröttheten som gör sig påmind ibland kan känna denna glädje över livet.

Vattenslangen sa...

Nu kväll, men ser fram emot att lyssna i morgon. Tack för dina ord. De behövde jag höra. Kram!

RackarTuss sa...

Hej hej, jag och dilemmat är ute och går bland bloggar så här på onsdagen.